Autor: Świat Eventów
Kategoria: Strategia

Bo w eventach content is KING

Bo w eventach content is KING

Kiedyś przeczytałam zdanie, że „w przepychu gubi się treść”, mam wrażenie, że to zdanie często pasuje do realizacji eventowych. Co jest istotą wydarzeń w dzisiejszych czasach? Forma czy treść, a może treść w odpowiedniej formie?

No ale do rzeczy, czym jest ten content i dlaczego w eventach ma pozycję Kinga.

O content marketingu stało się głośno jakieś 3 – 4 lata temu, pomimo iż sama idea wcale nowa nie jest. Content, czyli treść jest i powinna być podstawą wszelkich działań marketingowych, w tym działań związanych z planowaniem strategii event marketingowej w firmie.

Oznacza to, że kiedy planujemy jakikolwiek event; konferencję prasową, galę rozdania nagród, premierę produktu czy nawet wyjazd integracyjny, powinniśmy zacząć od określenia głównego celu danego wydarzenia oraz treści, jakie to wydarzenie ma komunikować. Czasem cel komunikacyjny jest już z góry określony w briefie, a czasem sami musimy go znaleźć i wyeksponować.

Jeśli cel komunikacyjny jest nam znany.

Każda marka/firma/instytucja posiada unikalny zestaw skojarzeń, atrybutów czy wartości, które niezależnie od rodzaju wydarzenia, powinny być komunikowane, przez każdy możliwy element eventu, tworząc spójny ciąg skojarzeń. Im prostszy przekaz tym łatwiejszy do zakodowania i zapamiętania przez odbiorcę.  Nośnikiem treści jest zarówno catering  – jego forma i rodzaj –  jak i scenografia, gadżet, design zaproszenia i identyfikatorów, atrakcja czy forma prezentacji produktu lub tematu.

Być może nadal zastanawiasz się, jak to przełożyć 1:1. W uproszczeniu, jeśli mówisz o designie musisz zadbać o to, aby każdy element eventu był designerski, jeśli mówisz o ekologii to każdy element na evencie powinien nawiązywać do trendu eco. Jeśli chcesz mówić o eksperckości zastosuj na konferencji brain food i profesjonalnie zorganizowany networking, co podniesie wartość wydarzenia. A jeśli planujesz grę terenową dla pracowników firmy, która gloryfikuje perfekcyjną obsługę klienta, zaplanuj aktywności tak, aby pracownicy wczuli się w sytuacje konsumenta. Pozwól im doświadczyć konkretnych sytuacji ze strefy komfortu i dyskomfortu, aby lepiej zrozumieli zachowania, reakcje czy oczekiwania klientów firmy. Zapewnij im doskonały concierge w trakcie wydarzenia, prezentując na każdym etapie, jak ważny jest client service, tym samym zwiększając ich utożsamianie się z wizją firmy.

Jeśli klient nie określił celu komunikacyjnego.

Naprawdę rozumiem, że w niektórych przypadkach integracja i „bieganie po lesie” jest pożądanym aspektem w firmie, ale przecież „bieganie po lesie” może mieć znamiona treści, z jakimi pracownicy będą kojarzyli swoją firmę. Coś na pozór zwyczajnego może zawierać w sobie content, który będzie doskonale wpisywał się w planowane wydarzenie.

Jedna z firm eventowych miała do zorganizowania konferencję prasową nowych super elektrostatycznych ściereczek do kurzu. Szukając treści, które mogłyby stanowić parasol kreatywny dopatrzyli się, że jeden z składników owych ściereczek jest wykorzystywany do produkcji kostiumów astronautów. W związku z tym, wydarzenie odbyło się w miejscu naturalnie kojarzonym z kurzem, czyli muzeum, ale podbijając znaleziony content zorganizowano to w Muzeum Astronautyki w otoczeniu kosmicznych skafandrów.

Myśląc o firmie z sektora nieruchomości nie zawsze musimy prezentować profesjonalizm i stabilność, co jest naturalnie wpisane w ten rynek, warto sięgnąć po design, jeśli będzie miał on uzasadnienie. Nowoczesne osiedle domów jednorodzinnych często contentowo łączone jest z luksusem, a może warto poszukać głębiej. Być może design budynków ma znamiona architektury nowoczesnej według Le Corbusiera, dzięki czemu mamy doskonałą inspirację na upominek dla gości  –  pięknie oprawiona replika projektu jednego z najsłynniejszych architektów na świecie.

Pamiętajcie, że motywem komunikacyjnym może być odpowiednia forma interpretacji. Hasło „Droga do innowacji” można pokazać nie tylko poprzez naładowany technologią event ale również poprzez motyw drogi czy symbolicznie otwierających się drzwi na nowe horyzonty.

Możliwości jest wiele, wystarczy dobrze poszukać, mając świadomość siły komunikacji za pomocą treści. Śmieję się zawsze, że jak mantrę na szkoleniach powtarzam „event to komunikacja”, więc nie zapominajmy o korzeniach i sensie organizacji eventów, bo jest to narzędzie marketingowe, a nie sztuka dla sztuki.

Jeśli interesuje Cię ten temat, więcej możesz się dowiedzieć na II etapie szkolenia Event Management. A jeśli chcesz wiedzieć jak budować angażujące koncepcje eventowe w oparciu o dobre treści zapraszam do Doroty Krasnodębskiej-Wnorowskiej na szkolenie Event Experience. 

 

Nina Żukowska

Dyrektor Zarządzająca



  •  Kopalniana 22B/21
    01-321 Warszawa
  • tel. +48 502 126 386
  •  biuro@swiateventow.com